Waarom is je zorgverzekering en bijbehorende eigen risico verplicht?

Is toch gewoon chantage, jij verzekert je of anders... hoge boete of de gevangenis in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scan van je botten alleen al kost €461, een rit in de ambulance was volgens mij boven de €500, en overige kosten zijn ook hoog, als jij de financiële middelen hebt om deze uit te kunnen betalen, prima, maar vele niet, en je gunt je medemens toch ook zorg?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
klopt, elke wet is chantage

Het beste antwoord

Nee, omdat je zelf de rekening niet kan betalen als jou iets ernstigs overkomt! Daarvoor hebben we een zorgstaat. We dragen elkanders lasten. Door dat iedereen in verhouding een kleine bijdrage levert, kunnen de mensen die anders voor grote zorg onkosten kwamen te staan, nu gewoon behandeld worden! Dus ook jij, als je iets overkomt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wie betaald anders de kosten die je maakt als je naar de dokter gaat in het ziekenhuis komt medicijnen nodig hebt. Deze kosten moeten door ons worden opgebracht. Dus ja terecht hoge boetes en of nog erger.
ronron1212
12 jaar geleden
dus als ik jou zwaar invalide rijd en niet verzekerd ben zal jou weinig boeien wan tik kan het niet betalen?
Iedereen is gewoon verplicht te betalen,geen verzekering geen hulp tenzij je kan betalen, maar in NL word je geholpen of je verzekerd ben of niet.
Moet gewoon net zoals in de VS zijn,: mis je aan paar vingers door ongeluk, heel vervelend, ben je verzekerd? , nee, oh kan je betalen? nee ok dat ook niet.
Dan ga je nu zonder vingers door het leven.
Ik ga niet betalen voor iemand zijn kosten omdat hij te lui of weet ik veel wat is om zich te verzekeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een arts heeft gezworen iemand in nood altijd te helpen. Als jij bloedend de Spoed Eisende Hulp binnenloopt, word je altijd geholpen. Die arts en dat ziekenhuis moeten wel worden betaald. Als je zelf mocht kiezen of je je laat verzekeren, zou er een ongelijkheid ontstaan die wij in ons land niet wenselijk vinden. Immers: jij zou gratis medische zorg krijgen en de rest zou dat moeten betalen. Niet heel eerlijk, vind je wel?